FødevareWatch

Lidl: Nogle må forlade markedet - og det bliver ikke os

Discountkæden vil sikre sin position på markedet ved kontinuerligt at have de billigste priser.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Der er for mange discountbutikker i Danmark, og det er et spørgsmål om tid, før en kæde må forlade markedet.

Det fortæller Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl til BT på baggrund af kædens ambitioner om at gå fra 134 til 200 butikker i Danmark.

Han er dog overbevist om, at det ikke bliver Lidl, der bliver overladt ude i kulden i butikskrigen. Og det skyldes bl.a. ambitioner om at være den billigste supermarkedskæde i Danmark.

"Det kan vi være, fordi vi har så stort et butiksnetcærk i hele Europa. Det giver os en masse muligheder. Vi skal være billigst. Det skal vi være til hverdag på normalpriserne, og det skal vi være, når tilbudsaviserne lander hver uge," siger Rasmus Pape.

Corona gik hårdt ud over det europæiske mejerisalg i foodservice 

Radikales klimamærkeønske kommer med krav

Detailkæde runder 566 butikker efter år med vækst 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier