FødevareWatch

Rema 1000 og Coop efter ny kritik: "Anima sparker en åben dør ind"

I en kampagne går Anima i kødet på detailkæderne, som fortsat sælger den såkaldte turbokylling, men kritikken klinger hult hos både Rema 1000 og Coop.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Det er "vattet", at Coop og Rema 1000 kun har taget små skridt i udfasningen af de såkaldte turbokyllinger, mens mange andre virksomheder allerede er i fuld gang.

Det er budskabet i en ny kampagne fra dyrevelfærdsorganisationen Anima, der opfordrer detailkæderne, som stadig sælger den hurtigtvoksende race, Ross 308, til at "slå dørene op og vise hele sandheden om kyllingernes kritisable forhold."

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier