FødevareWatch

Salgs- og marketingdirektør stopper i Spar

Efter fem år i Dagrofa er det blevet tid til at vinke farvel til direktøren, der har stået for de tre butikskæder Spar, Min Købmand og Let-Køb. Han bytter i fremtiden dagligvarerne ud med eksotiske dyr.

Kim Scheuer Nielsen var i tre måneder konstitueret i Spar, efter Richo Boss rykkede til Meny i januar. Han har de sidste fire år været salgs- og marketingsdirektør i kæden. | Foto: Manon Skov Buch

Det er igen tid til udskiftning i øverste led af Spar-kæden.

Denne gang er der tale om Kim Scheuer Nielsen, der efter fem år i Dagrofa-koncernen stopper i sin stilling som salgs- og marketingsdirektør for de tre kæder Spar, Min Købmand og Let-Køb.

Det skriver hovedpersonen i et Linkedin-opslag.

"Efter fem fantastiske og vilde år i Spar, Min Købmand og Let-Køb er det lidt ambivalent, at jeg takker af pr. 31. maj i Dagrofa," skriver han på platformen.

Ifølge Kim Scheuer Nielsen har kæderne i løbet af hans fem år i koncernen blandt andet skabt resultater som omsætningsvækst og øgede markedsandele, modernisering af butikker samt historisk høj kundetilfredshed.

"Dette var aldrig sket uden alle de fantastiske medarbejdere på servicekontoret samt mere end 400 dygtige lokale og selvstændige købmænd i kæderne," skriver han og løfter sløret for, at han i begyndelsen af juni starter som kommerciel direktør i Zoologisk Have i København.

Kim Scheuer Nielsen nåede kortvarigt inden sin afgang at være konstitueret kædedirektør for Spar, Min Købmand og Let-Køb, hvor han fra januar til april i år varetog posten, indtil koncernen fandt en stedfortræder for Richo Boss, der i starten af året rykkede til Meny. Valget som ny kædedirektør faldt på Esben Keller, der tiltrådte jobbet d. 12. april.

Før hans tid i Dagrofa kom Kim Scheuer Nielsen fra en stilling som nordisk marketingschef i den nu hedengangne legetøjskæmpe Top-Toy, der dengang ejede kæderne BR Legetøj og Toys "R" Us, hvor han siden 2006 havde forskellige ledende stillinger inden for marketing.

Lagkagehuset får skåret toppen af omsætningen – ender i stort minus

Ny scanner skal give præcise udløbsdatoer på kød

Butikker har undgået kaos efter genåbning af grænsen 

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier