FødevareWatch

Coops onlineforretning giver for første gang overskud

Aktivitetsniveauet under corona har sat gang i koncernens salg til hjemmelevering af varer. "Der er ingen tvivl om, at Nemlig.com er klar markedsleder," siger adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen og håber på markedsandele, der matcher salget i de fysiske butikker.

Foto: COOP/Henrik Frydkjær

Corona har sat fut under kundernes hungren efter hjemmelevering af dagligvarer, og Coop kan derfor for første gang glæde sig over et overskud på koncernens onlineaktiviteter.

"Der var tale om et gennembrud for onlineforretningen i 2020, hvor vi for første gang havde en profitabel forretning – og endda på højt plan," siger Kræn Østergaard Nielsen, der er adm. direktør i Coop, om årets udvikling og fortsætter:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Arla vinder klagesag om greenwashing

Fødevarestyrelsen har frikendt mælkeproducenten Arla i anklage om greenwashing. Foreningen bag klagen kalder afgørelsen "skuffende" og trist for forbrugerne.  

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier