FødevareWatch

Discountkæder ruster sig til ny kamp om kunderne

Flere discountkæder fortsætter med åbning af nye butikker. En af dem er Lidl Danmark, der forudser, at kunderne på bagsiden af pandemien vil købe endnu mere discount.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Mens coronakrisen har skubbet ny fart i salget af dagligvarer hos flere supermarkeder, ruster discountkæder sig til vækst. Vurderingen fra dem lyder nemlig, at forbrugerne snart vender tilbage til mere vanlige indkøbsvaner. Og dermed vil der komme fuld fart på discount igen.

De danske discountkæder - Netto, Fakta/Coop 365, Rema 1000, Aldi og Lidl – sidder samlet på over 40 pct. af dagligvaresalget til danskerne. Discountsektoren har samlet konstant vundet markedsandele over flere år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Arla vinder klagesag om greenwashing

Fødevarestyrelsen har frikendt mælkeproducenten Arla i anklage om greenwashing. Foreningen bag klagen kalder afgørelsen "skuffende" og trist for forbrugerne.  

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier