
Danskerne er under corona valfartet til kæder som Kvivkly og Billka for at købe nogle af de nonfoonvarer, som det ikke har været muligt at købe i den almindelige detailhandel.
Også på nettet har der været en stor opblomstring i salget af fritids- og hobbyartikler, og det er en af de klareste årsager til, at Nemlig.com nu indgår i et større samarbejde med Søstrene Grene, skriver Finans.
"Salget af nonfood er steget betragteligt i 2020, og det er en vigtig kategori for os at udbygge, da vores kunder efterspørger flere af disse produkter ud over deres indkøb af dagligvarer og måltider," siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com.
Hos Nemlig.com er salget i nonfood-kategorien i 2020 vokset med 60 pct. Salget af hobbyartikler, lys, servietter, legetøj og spil er hver især vokset med mindst 50 pct. i 2020 sammenlignet med året forinden, skriver mediet.
Coops madbutik er snart størst på nettet Københavnsk slagter klar med 70 nye produkter til Sallings onlinesats Forfremmet onlinechef i Coop klar til at byde Føtex op til dans