FødevareWatch

Nemlig og Salling Group tror på høj onlinevækst i kommende år

I Salling Group regner man med, at onlinehandlen med dagligvarer i 2023 vil udgøre 5-7 pct. af den samlede dagligvaremarked, og hos konkurrenten Nemlig.com tror man på 10 pct.

Foto: PR/Nemlig.com

Med stor vækst i salget af daglivarer på nettet under corona, er sporet lagt ud til et endnu større gennembrud i fremtiden for Nemlig.com og Salling, skriver Dansk Handelsblad.

"I vores fremskrivning vil markedet være et sted mellem 8 og 9 mia. kr. totalt for onlinehandel med fødevarer i 2023. Det vil bringe det op omkring 5-6-7 pct. af det samlede dagligvaremarked, som er omkring de her 130 mia. kr. Der er ingen tvivl om, at det rykker. Så skal vi kigge tre-fire år frem, så er det nok fordoblet, når vi når til 2025. Måske lidt mindre end det," siger Thor Jørgensen, der er ansvarlig for Salling Groups onlineforretning og digitale udvikling, til bladet.

Hos Nemlig.com og direktør Stefan Plenge er forventningerne højere, og her tror man på, at 10 pct. af dagligvaremarkedet vil være på nettet indenfor tre til fire år.

Måltidskassekoncern mere end fordobler omsætningen

Netto lukker onlinetjeneste

Nemlig.com går efter 1000 nyansættelser i 2020

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier