FødevareWatch

Britisk onlinesupermarked tjener godt på M&S og corona

Marks & Spencer har skiftet den tidligere fødevarevirksomhed Waitrose ud til fordel for Ocado, og det kan ses i tallene hos sidstnævnte.

Foto: Peter Nicholls/REUTERS / Ritzau Scanpix

Det britiske onlinesupermarked Ocado Groups partnerskab med Marks & Spencer er kommet godt ud af det forskudte tredje kvartal med et salg, der ligger 52 pct. højere på grund af covid-19 end i samme periode sidste år.

Pandemien har skabt efterspørgsel på at bestille varer på nettet med tilhørende levering.

Det skriver Reuters.

Marks & Spencer har skiftet den tidligere fødevarevirksomhed Waitrose ud til fordel for Ocado:

"Kunderne har taget meget godt imod skiftet," siger Duncan Tatton-Brown, der er finansdirektør i Ocado.

Markedsandelen for fødevaresalg på nettet er blevet fordoblet på det britiske marked under coronakrisen og udgør nu 14 pct. Og hos Ocado ser man en andel på 30 pct. i løbet af blot nogle få år.

Ocado fik i tredje kvartal, der sluttede ved udgangen af august, en omsætning på 587,3 mio. pund mod 386,4 mio. pund i perioden sidste år.

Den gennemsnitlige størrelse på en bestilling var på 141 pund, og antallet af ordrer per uge steg i snit med 9,6 pct. til 345.000 styk, skriver Reuters.

En Ocado-aktie stiger 5,5 pct. på børsen i London, og Marks & Spencer ligger 3,6 pct. højere tirsdag middag.

Britisk onlinekæmpe stormer frem under krisen

Britisk onlinehandel vokser med 91 procent

Aldi går sammen med Just Eat-konkurrent i Storbritannien

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier