FødevareWatch

Endnu en discountkæde dropper de hurtige kyllinger

Tidligere i år har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven og Scandic Hotels stoppet deres salg af hurtigvoksende kyllinger, og nu melder endnu en discountkæde sig på banen. Det får betydning for indkøbet af 1,6 millioner kyllinger.

Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

Det er næppe gået nogens næse forbi, at den hurtigtvoksende kyllingerace Ross 308’s popularitet er for hastigt nedadgående.

Som det var tilfældet for buræg for et par år siden, har kæder som Espresso House, Lidl, 7-Eleven, Hallifax og Scandic Hotels i år valgt at udfase salget af kyllingeracen, som er blevet kritiseret, fordi den i løbet af sine fem ugers levetid kan tage omkring 2 kilo på til skade for dyrevelfærden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier