FødevareWatch

Lidl Danmark vil også offentliggøre liste over private label-leverandører

Den danske del af Lidl planlægger at offentliggøre navnene på sine private label-leverandører, men ved dog endnu ikke, hvornår det kan blive en realitet. Omkring 80 pct. af alle varer på discountkædens hylder er private label.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Lidl i Danmark er ved at undersøge, hvordan discountkæden kan følge i sin tyske moders fodspor, hvor Lidl har valgt at offentliggøre en liste over de fødevareleverandører, der leverer private label-produkter til de tyske butikker.

"Det er rigtig spændende at se, at Tyskland er gået forrest her, og vi vil følge udviklingen tæt. Det er noget, vi selv kigger ind i lige nu. Men lige pt. er det ikke besluttet, hvornår vi gør det," siger kommunikationschef i Lidl, Morten Vestberg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier