FødevareWatch

Konkurrenter tøver med at følge efter Lidls udfasning af industrikylling

Lidl har valgt at stoppe salget af en hurtigtvoksende kylling. Resten af detailhandlen er ikke parate til den samme udfasning, omend Salling Group er i dialog med Dyrenes Beskyttelse om muligheden for at følge i Lidls fodspor.

Den hurtigvoksende race ross 308 er den mest udbredte kylling i køledisken i dag. Fra marts udfaser Lidl som den første dagligvarekæde i landet den såkaldte turbokylling. | Foto: Thomas Borberg

Aktører i dansk dagligvarehandel har tænkt sig at afvente effekten af, at discountkæden Lidl stopper med at sælge den hurtigtvoksende kyllingerace ross 308, før de selv gør noget.

Én af dem er Coop, hvor kommunikationschef Lars Aarup kalder udfasningen for et "fint initiativ".

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier