FødevareWatch

Tænketank: Drop tilbud på oksekød

De danske detailkæder har alle ambitioner på klimaets vegne, men ifølge Michael Minter, programleder i tænketanken Concito, vil kæderne med et enkelt greb kunne tage et stort skridt.

Foto: Thomas Borberg / Ritzau Scanpix

Michael Minter, programleder for Concitos program for fremtidens fødevarer, har masser af ros til detailhandlen, når det kommer til udviklingen af ambitioner og målsætninger på klimaets vegne, skriver Jyllands-Posten. Men når det kommer til enkle tiltag, der vil kunne rykke markant ved CO2-udledningen har han et par forslag til detailkoncernerne.

Coop satser på klimaet med nyt låneinitiativ

"Kæderne kan gøre meget selv. De kan bl.a. lade de klimaskadelige varer fylde noget mindre og lade være med at have så mange slagtilbud på dem. Her kan alle kæder forbedre sig i deres markedsføringsmateriale," siger Michael Minter til avisen og fortsætter:

"De kan også bidrage til en større bevidsthed omkring produkterne og sikre et godt udvalg af grønne alternativer. Indenfor alle disse kategorier er der stor plads til forbedring hos alle aktører."

Politikere er betænkelige ved flere fødevaremærker

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier