FødevareWatch

Coop søsætter ny klimakampagne

Dagligvarekoncernen vil med madpyramiden slå et slag for en mere miljøvenlig madkultur. Det involverer bl.a. 500.000 gratis plakater.

Foto: Miriam Dalsgaard / Ritzau Scanpix

Med madpyramiden som rambuk vil Coop slå hul på et mere klimavenligt madforbrug hos danskerne.

Ifølge koncernen kan en gennemsnitsdansker i gennemsnit reducere sit CO2-aftryk med omkring 25 pct. ved at følge rådene i madpyramiden, hvor grøntsager indtager hovedrollen.

"For mange danskere kan klimakampen være vanskelig at forholde sig til på et personligt plan. For enten er diskussionen meget overordnet eller også handler den om små symbolske ting. Men i vores daglige madforbrug kan vi faktisk selv gøre en kæmpe forskel for klimaet: Ved bl.a. at spise mere grønt, lidt mindre kød, og undgå madspild," siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, i en pressemeddelelse.

En essentiel del af kampagnen bliver at uddele 500.000 gratis plakater med madpyramiden i Coops butikker, samt opskriftkort med grøntsager og rodfrugter i fokus.

Madpyramiden blev oprindeligt lanceret af Coop i 1976.

Detailkoncerner kommer politikere i forkøbet og udelukker omdiskuteret sprøjtemiddel

Salget af plantedrikke og planteburgere boomer

Coop oplever høj vækst i salget af laktosefri produkter

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier