FødevareWatch

Britisk supermarkedskæde med faldende salg i udfordrende marked

Salget falder hos supermarkedskæden J Sainsbury. Men det er, fordi kæden er i gang med at tilpasse forretningen, siger direktøren.

Foto: Stefan Wermuth / Reuters / Ritzau Scanpix

Den britiske supermarkedskæde J Sainsbury havde et faldende salg i de 16 uger frem til 29. juni.

Det samlede detailsalg i kæden faldt med 1,2 pct. eksklusive brændstof, mens tilbagegangen i butikker, der også var åbne på samme tidspunkt sidste år, var på 1,6 pct.

Det fremgår af en opdatering fra selskabet onsdag.

"Vi fortsætter med at tilpasse vores forretning til ændrede shoppingvaner og gjorde god fremskridt i et udfordrende marked. Vi reducerede priserne på over 1000 dagligvarer og forbedrede vores relative performance," siger selskabets administrerende direktør, Mike Coupe, i meddelelsen.

Aktien i J Sainsbury steg tirsdag 1,1 pct. til 199,50 pence. I år er den dog faldet 25 pct.

Britisk supermarkedskæde løftet af gode regnskabstal

Konkurrents nedtur løfter Sainsbury's plads i hierarkiet

Røde tal i Sainsbury’s

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier