FødevareWatch

Kvickly melder om faldende kødsalg

Både Kvickly og Meny oplever, at kundernes adfærd ændrer sig, når det kommer til kød.

Foto: Sara Galbiati/Polfoto

Kvickly oplever, at kødsalget i kædens butikker falder, mens Meny-kunder i højere grad køber fisk og fjerkræ fremfor grise- og oksekød. Det skriver Dansk Handelsblad.

Desuden er salget af oksekød i Coops butikker faldet med 1-2 pct. årligt siden 2012 ifølge Coops analysechef Lars Aarup, skriver mediet.

Begge kæder oplever til gengæld et stigende salg indenfor vegetariske produkter og retter, og hos Coop er salget af vegetariske og veganske produkter steget med omkring 50 pct. om året de seneste to år, og fremgangen er især båret af plantefars og plantedrikke. Plantebaserede alternativer til kød udgør dog stadigvæk blot under 1 pct. dagligvarekoncernens kødsalg.

"Vi forventer en lidt højere vækst i år. Det skyldes først og fremmest, at der kommer et stigende udbud af plantebaserede varer på hylderne," udtaler Lars Aarup til Dansk Handelsblad.

Salling Groups veganske varer voksede desuden med 30 pct. i 2018.

De færreste danskere vil droppe kødet for klimaets skyld

Kød-chef frygter at svinepest vil rykke til USA

Indhold af en ny klimalov splitter oppositionen

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier