FødevareWatch

Netto lancerer egen plantebaseret serie

Under navnet Spir lancerer discountkæden 19 plantebaserede produkter for at imødekomme den stigende interesse for alternativer til kød og mælk.

Foto: PR/NETTO

Med 19 alternative produkter til is, pizza, plantedrikke, paté, pålæg, smørepålæg, tofu, falafel, yoghurt og plantealternativer til smøreost, revet ost og ost i skiver er det ikke nogen lille private label-lancering, som Netto i denne uge har sendt af sted.

Ifølge en meddelelse fra discountkæden skal lancereringen ses som et forsøg på at komme den stadig stigende interesse for plantebaserede alternativer til mælk og kød i møde.

"Spir er hverdagens grønne, alternative valg. Et valg, som vi ved, mange af vores kunder er interesseret i. Produktet er udviklet for at gøre det lettere at prøve kræfter med plantebaserede fødevarer til en lav pris, og vi giver derved vores kunder mulighed for variation i indkøbskurven,” udtaler Anette Bøgh, der er konceptansvarlig i Netto.

Måling: Hver anden dansker er imod afgifter på oksekød

Nestlé går ind i plantekampen med dansk Hälsans Kök-burger

Udelukker kød: Burger King tester plantebaseret burger

Danmarks største svampeproducent vil sælge tørret frugt og grønt

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier