
Med 19 alternative produkter til is, pizza, plantedrikke, paté, pålæg, smørepålæg, tofu, falafel, yoghurt og plantealternativer til smøreost, revet ost og ost i skiver er det ikke nogen lille private label-lancering, som Netto i denne uge har sendt af sted.
Ifølge en meddelelse fra discountkæden skal lancereringen ses som et forsøg på at komme den stadig stigende interesse for plantebaserede alternativer til mælk og kød i møde.
"Spir er hverdagens grønne, alternative valg. Et valg, som vi ved, mange af vores kunder er interesseret i. Produktet er udviklet for at gøre det lettere at prøve kræfter med plantebaserede fødevarer til en lav pris, og vi giver derved vores kunder mulighed for variation i indkøbskurven,” udtaler Anette Bøgh, der er konceptansvarlig i Netto.
Måling: Hver anden dansker er imod afgifter på oksekød
Nestlé går ind i plantekampen med dansk Hälsans Kök-burger
Udelukker kød: Burger King tester plantebaseret burger
Danmarks største svampeproducent vil sælge tørret frugt og grønt