FødevareWatch

Lidl æder sig ind på konkurrenterne med 300 nye varer

Over det sidste år har flere hundrede produkter ramt den tyske detailkædes hylder på dansk jord. Målet er at gøre det lettere for kunder at klare alle ugens køb i discountbutikken.

300 nye produkter er siden februar 2018 landet i Lidls danske discountbutikker, og det faste sortiment lyder dermed på i alt 2100 varer.

Tilføjelsen af de nye produkter sker som led i Lidls vision om at blive danskernes foretrukne indkøbssted, fremgår det af en pressemeddelelse fra kæden, der med de nye produkter vil gøre det nemmere for kunder at foretage alle ugens indkøb i discountkæden.

"Vi har udvidet vores sortiment for at understrege, at kunderne altid kan få et bredt udvalg i vores butikker. Det skal ikke gøre en forskel, om man foretrækker økologi, gourmet eller den billigste vare – eller gerne vil have produkter, der opfylder alle tre kriterier. Det er muligt for alle at gøre hele sit indkøb i Lidl, og med de nye tilføjelser er der endnu flere kvalitetsprodukter at vælge imellem for kunderne," udtaler Lidls kommercielle direktør, Mikko Forsström.

Dermed æder discountkæden sig ind på supermarkederne, der er kendt for deres brede varesortiment.

Direktør i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer, udtaler i meddelelsen, at der er et "skifte i gang i dagligvarebranchen, hvor formaterne udvikles i nye retninger end tidligere".

Hun peger på, at man i øjeblikket ser en stor innovationsvilje generelt i branchen. Og netop den har intensiveret konkurrencen om kunderne.

Flere af de produkter, der er blevet tilføjet sortimentet, er Lidls egne private label-mærker. Dertil er også danske mærker som Tulip Bacon, Den originale 3-Stjernet salami, Toms Guldkarameller og mejeriprodukter fra Arla kommet til.

"I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og det gør vi ved altid at tilbyde kunderne den bedste kvalitet til den bedste pris og ved fortsat at hæve barren for kvalitet gennem vores private label-produktserier. Vi har over de sidste år også oplevet en stigende interesse for vores egne mærker, både de danske og dem, der introducerer specialiteter fra mange steder i verden," lyder det fra Mikko Forsström.

Lidl har i alt 117 butikker i Danmark.

Aldi-dynastiet indefra: En discountkæde truet af familiefejder

Tysk discountdirektør rykker den danske butikskrig ud på nettet

Coops nye strategi er godkendt og på vej

10 års tilpasning har givet discountkæder succes

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier