FødevareWatch

Tidligere tv-darling skal gøre supermarkedsgigant mere blød

Koncernen bag Netto, Bilka og Føtex kæmper for at få et nyt image - og kendt som en mere social virksomhed. Derfor skrues der nu op for den indsats.

Annette Juhler Kjær bliver ny chef med ansvare for public affairs & CSR i dagligvarekoncernen Salling Group. | Foto: Foto: Miklos Szabo/Salling Group

Supermarkedsgiganten Salling Group vil være kendt for andet end kontant købmandskab. Derfor har koncernen lagt en ny strategi om større fokus på social ansvarlighed.

Til at føre dele af den ud i livet har Salling Group netop hyret en ny chef, som skal stå i spidsen for koncernens engagement med omverdenen - især i relationen til myndigheder, beslutningstagere og organisationer. Både i Danmark, Tyskland, Sverige og Polen, hvor selskabet også driver butikker i discountkæden Netto. Ud over den kæde rummer Salling Group bl.a. kæderne Føtex og Bilka her i landet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier