FødevareWatch

Fysiske butikker er nyeste våben for fremtidens nethandel

En hjemmeside med en butik er 'so last year'. Amazon og de kinesiske giganter ruller nu næste bølge ud: Fysiske butikker, som er smeltet sammen med online-platformene og dermed dine ønsker og vaner.

Den kinesiske webbutik JD.com satser på fysiske butikker, i skarp konkurrence med Alibaba. Planen er at åbne mindst 1.000 store supermarkeder, hvor online og offline spiller sammen. | Foto: Scanpix/Mark Schiefelbein

Først var det nyt og spændende at handle på nettet. Så blev det dagligdag. Og i fremtiden kommer vi slet ikke til at tale om nethandel og fysisk handel. For det hele vil smelte så meget sammen, at vi slet ikke kan skelne længere.

Sådan lød en af forudsigelserne, da den internationale ekspert i detailhandel Wijnand Jongen gæstede København – og det er især i Kina allerede blevet normalt med den sammenblanding.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier