FødevareWatch

Svensk detailkampagne skal øge salget af "tørkekød"

De svenske kvægproducenter er hårdt ramte af tørken og slagter langt mere end normalt. Detailkoncernen Axfood vil med kampagne forsøge at "mindske kødoverskuddet" i kølediskene - et lignende tiltag vil ikke komme på tale i Danmark, siger Coop og Danish Crown.

Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Dagligvarekæderne Willys og Hemköp fra Axfood-koncernen vil fra uge 33 køre kampagner, der skal øge salget af svensk oksekød.

Som sådan er der ikke tale om noget ekstraordinært, men i en meddelelse hedder det, at den kommende kampagne i første omgang skal løfte salget med 200 ton oksekød. Det sker for at hjælpe med afsætningen af det ekstra kød, der kommer ud af slagterierne som konsekvens af den hårde og meget langvarige tørke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier