FødevareWatch

Svensk detailkæmpe jubler over stærkt andet kvartal

Den svenske detailhandelskoncern Axfood, der står bag kæderne Willys og Hemköp, havde fremgang i alle segmenter i andet kvartal.

Supermarkedskæden Willys er ejet af Axfoods. | Foto: Axfoods/PR

Den svenske supermarkedskæmpe Axfood, hvis kæder sidder på 20 pct. af det svenske dagligvaremarked, fik et godt andet kvartal med fremgang i både omsætning og overskud. Selskabets mest kendte kæder er discountkæden Willys og kæden Hemköp, der består af mindre butikker.

Nettoomsætningen i Axfood er øget med 2,5 pct. til 12,2 mia. svenske kroner (8,9 mia. kr.) mod 11,9 mia. svenske kroner i samme kvartal sidste år. Samtidig voksede overskuddet fra 379 til 429 mio. svenske kroner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier