FødevareWatch

Nemlig kaster sig over måltidskasserne

Efter sommerferien er onlinebutikken Nemlig.com klar med sin egen måltidskasseløsning, som ifølge direktør Stefan Plenge bliver langt mere fleksibel end de eksisterende løsninger fra Aarstiderne, Coop og Skagenfood.

Foto: CARSTEN BUNDGAARD

Efter i lang tid at have stået lidt uden for det måltidskassekoncept, er onlinebutikken Nemlig.com nu klar til at udvide med måltidskasser i fleksible ordninger.

Det siger adm. direktør Stefan Plenge til Berlingske.

Ny offensiv: Bilka vil sælge mad på nettet i hele landet

Han og Nemlig-majoritetsejer Anders Holch Povlsen vil med initiativet og en større investering tage konkurrencen op med tilbudene fra dominerende Aarstiderne samt Coop Mad og Skagenfood, sidstnævnte ejet af Salling Group.

"Vi har ubestridt Danmarks mest fleksible koncept. Modsat de andre tilbyder vi, at vi kan levere alle ugens syv dage på det tidspunkt, som passer kunden og med en meget kort deadline fra bestilling til levering, og så binder man sig ikke til et abonnement hos os," siger stefan Plenge til avisen.

De københavnske kasser vil blive leveret samme dag inden for fire timer til kunderne, og i resten af landet vil de kunne leveres dagen efter. Stefan Plenge ønsker ikke at sige noget om, hvor stor investeringen er, men siger, at den på nuværende tidspunkt "er større end berettiget".

I en pressemeddelelse, som Nemlig har udsendt i forbindelse med offentliggørelsen af planerne om snart at tilbyde måltidskasser, udtaler Stefan Plenge:

"Måltidet er et vigtigt samlingspunkt for mange familier, og vi ved, at cirka 15 procent af alle vores kunder i dag allerede benytter sig af en måltidskasseløsning. Men vores kunder efterspørger en mere fleksibel løsning, hvor de kan til- og afmelde måltidskassen samt justere antallet af personer, der skal være mad til osv. med kort varsel."

Coop er langt foran ambitionerne i voksende måltidskassemarked

Coops onlinebutik er blevet halv gang større

Coop skærper onlineindsatsen med hurtigere levering

Skagenfood-chef: Flere fravælger kødet i vores kasser

Ostemand: Om to år har jeg 10.000 abonnenter på mine ostekasser

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier