FødevareWatch

Aarhusiansk bagerkoncern opruster i København med opkøb af øko-producent

Bagervirksomheden Smartbake intensiverer fokusset på salg i hotel- og restaurationsbranchen med opkøb af økologisk produktionsbageri.

Iværksætterne Anders Høy og Steffen Bagge som står bag Smartbake. Foto: PR-foto: Christina Lykke.

Den aarhusianske bagervirksomhed Smartbake overtager produktionsbageriet Faber Brød i Solrød syd for hovedstaden, og udvider derved sin tilstedeværelse på markedet for økologisk brød til københavnske hoteller, restauranter og cateringvirksomheder.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Smartbake.

"Vores strategiske fokus på hotel- og restaurationsbranchen er gået langt bedre end vi havde regnet med og med opkøbet af Faber Brød, kommer vi nu til at foretage yderligere investeringer i vores produktionsetup. Vi har indkøbt nye maskiner og åbnet en ny produktionshal, så vi er klar til at håndtere den øgede efterspørgsel med endnu flere produkter. Samtidig er vi så småt begyndt at kigge nordpå til Norge og Sverige," udtaler partner og salgsdirektør i Smartbake, Karsten Leed i meddelelsen.

Dertil oplyser Smartbake, at selskabet som led i opkøbet og agter, at intensivere fokusset på markedet for måltidskasser, "hvor Smartbake nu har procentpatent i både Danmark, Norge og Sverige," fremgår det.

De to iværksættere Anders Høy og Steffen Bagge grundlagde bagerikoncernen i maj sidste år. Smartbake var i første omgang en onlineforretning til private, men blev siden en produktionsvirksomhed, der primært har fokus på B2B-markedet.

Bagernes indkøber vil have klar skillelinje til supermarkeder

Nyt brødpatent skal give Smartbake succes i måltidskasserne

Ambitiøst dansk brødkoncept lander millioninvestering

Iposen-bagmænd klar med ambitiøst brødkoncept

Forsiden lige nu

Hedebølge presser dansk slagterigigant baglæns

Danish Crowns ledelse har lovet selskabets ejere, at slagterigiganten inden 2021 vil præstere en langt bedre indtjening end konkurrenterne. Lige nu har de store tyske slagterier dog det største forspring til Danish Crown i 10 år.

Billige afrikanske øl skal bane vejen for klodens kæmper

Mens europæiske og amerikanske forbrugere i stigende grad vender øl og alkoholiske drikke ryggen, har industrikæmperne indstillet kikkerten på det afrikanske kontinent, hvor afsætningen skal øges gennem blandt andet meget billige øl.

Er norsk netbutik på vej mod børsnotering?

Kolonial.no, den store tabsgivende dagligvarebutik på nettet i Norge, kan ifølge analytiker have kurs mod en børsnotering, efter at et svensk investeringsselskab har investeret 300 mio. norske kr. i forretningen.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier