FødevareWatch

Købmænd jagter pladsen som dansk erhvervslivs sociale makkerpar

Interview: Formand Nils Smedegaard Andersen fastslår, at selvom dagligvaregiganten Dansk Supermarked nu er blevet til Salling Group, og gerne på den måde vil vise en ny side frem, er købmandskabet med krav om høj indtjening fortsat afgørende.

Bestyrelsesformand Nils Smedegaard Andersen. | Foto: Jens Dresling/Polfoto/Ritzau Scanpix

Bestyrelsesformanden møder spørgsmålet med et smil. Det anerkender tydeligt, at tingene kan se lidt modsætningsfyldte ud.

Dansk Supermarked Group, der omfatter 1.500 dagligvarebutikker og andre aktiviteter, har med virkning fra 1. juni skiftet navn til Salling Group. Koncernen vil dermed gerne markere, at den nu er helt selvstændig - og ikke længere har A.P. Møller-Mærsk med i ejerkredsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier