FødevareWatch

Stort kaffehus gør klar til fremmarch i Kina - vil åbne 3.000 nye cafeer

Starbucks vil have kineserne til at drikke mere kaffe. Det er en del af en stor vækststrategi, hvor kaffekæden vil satse på nye markeder i takt med, at væksten bliver mindre i USA og Europa.

Foto: Ted S. Warren/AP Photo/Polfoto/Arkiv

Den verdensomspændende kaffekæde Starbucks vil skubbe gang i kinesernes kaffedrikkeri i bestræbelserne på et nyt vækstfremstød.

Onsdag lancerede Starbucks en storstilet vækstplan med Kina i centrum. Frem mod 2022 vil verdens største kaffekæde bygge næsten 3.000 nye cafeer i Kina, hvilket betyder, at Starbucks næsten fordobler antallet af cafeer i landet mod øst fra de nuværende ca. 3.300.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier