FødevareWatch

Dagligvarekoncernerne går markant tilbage på brandværdi

Rema 1000, Coop og Dansk Supermarked, der nu hedder Salling Group, rykker hver adskillige pladser ned på opgørelse over landets stærkeste erhvervsbrands.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Reputation Institute har netop fremlagt dets opgørelse over Danmarks stærkeste erhvervsbrands i 2018.

Den byder på stor tilbagegang for dagligvarehandlen. Hvor Rema 1000 i 2017 lå som det tiende stærkeste brand, er kæden nu rykket helt ud af top-50.

Coop må slippe en fjerdeplads fra 2017 til en 18. plads i år. Ligeledes rykker dansk Supermarked, der netop har skiftet navn til Salling Group, tilbage fra 15. pladsen til en plads som nummer 27 i år.

Også Arla går tilbage fra 20. pladsen i 2017 til 26. pladsen i 2018.

Det er dog ikke alle fødevareselskaber, der rykker bagud. Carlsberg forbedrer sit image med en enkelt plads frem til det sjette stærkeste brand i 2017. Chr. Hansen går frem fra en plads som nummer 23 sidste år til en 20. plads i år.

Det stærkeste erhvervsbrand herhjemme er atter en gang Lego.

Her er danskernes foretrukne dagligvarekæde

Corona er Latinamerikas mest værdifulde fødevarebrand

Arla er fødevarebranchens mest værdifulde brand

Forsiden lige nu

Kina er fortsat en af Carlsbergs vækstkaniner

Det er et gammelt marked for den store bryggerikoncern, men alligevel er Kina et af de fokusområder, der skal lede til ny vækst for Carlsberg. Det fortæller topchef Cees 't Hart, der samtidig understreger vigtigheden af, at bryggeriet fastholder sin position i landet.

Seges: Danske landmænd får underskud på 7,5 mia. kr.

Tørken og de lave svinepriser efterlader de danske landmænd med det største underskud siden finanskrisen. Flere hundrede bedrifter ventes at gå konkurs, og hele sektorens konkurrenceevne er truet, fordi landmændene skærer voldsomt ned på investeringerne.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier