FødevareWatch

Irma klar med gennemgribende strategiskift

Som resultat af det, der beskrives som en af de mest omfattende forvandlinger i kædens 132 år lange historie, tager Irma nu hul på en femårig proces, der skal gøre Coop-kæden til storbyboernes frontløber.

Meget kommer til at forandre sig i de nuværende godt 80 Irma-butikker, og de seneste delkoncepter kan for en stor dels vedkommende snart være sendt ud igen.

Koncentreret om det storkøbenhavnske område har Irma-kæden store ambitioner om at vriste sig fri af det nuværende dagligvaremarked, hvor de lave priser igen er blevet altafgørende for at tiltrække sig opmærksomhed – og ikke mindst omsætning.

I en helt ny strategi, som mandag blev godkendt af bestyrelsen i Coop, skal kæden rykke sig fra kun at være et supermarked til at være et såkaldt urbant madhus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fazer relancerer ikonisk slikkepind

Et lille år efter at den finske slikproducent Fazer trak stikket på sin kendte Dumle-slikkepind på grund af produktionsudfordringer, har den igen kurs mod hylderne.

Aldi dropper kontrakt med Deliveroo

Den tyske discountkæde har i kølvandet på ny branchedata, hvor kunderne er vendt tilbage til gamle indkøbsvaner, valgt at stoppe leveringsaftale med Deliveroo.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier