FødevareWatch

Coop taber ugentligt millioner på haltende frostlevering

Problemer hos Coops leverandør af frostvarer giver halvtomme frostmontre og milliontab i dagligvarekoncernen.

Foto: Gregers Tycho.

Rettelse 07/11-2017 kl.15:51. I den første udgave af artiklen fremgik det, at det var Agri-Nordcold, der havde problemer med frostleverancer til Coop. Det er ikke korrekt. Det er Coldstar, der overtog opgaven fra Agri-Nordcold.

Det koster Coop millioner af kroner hver uge, at detailkoncernens nye frostleverandør Coldstar har problemer med leverancerne.

Det skriver Berlingske.

"Det værste er, at kunderne må gå forgæves. Alle vores butikker får varer kørt ud. Men det sker slet ikke i de mængder og det tempo, de har behov for og vi gerne vil have. Det er utilfredsstillende. I øjeblikket får vi kørt 30.000 kasser frostvarer ud om dagen til butikkerne. Og vi har behov for væsentligt mere for at kunne følge med, da der er 14 dages efterslæb på leverancer til butikker," siger Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen, til avisen.

Hidtil har Coops cirka 1200 butikker oplevet de omfattende frostproblemer i 14 dage.

Peter Høgsted fortryder ikke krig med statens dyrevelfærdsmærke

Selvbetjening skal holde liv i udkantsbutikker

Alt om Coops Øktober-kampagne

Mere fra FødevareWatch

Brancheforening får ny formand

De 50 medlemmer i brancheforeningen for plantebaserede fødevarer, Plantebranchen, får ny formand, der nok er kendt af de fleste i den sfære.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier