FødevareWatch

Detail

Supermarkedschef: Priskrig presser vores indtjening

Topchefen i dagligvaregiganten Salling Group arbejder intenst for, at koncernen synligt viser ansvarlighed - men samtidig har han som købmand øjnene stift rettet mod regnskabet. Per Bank erkender, at tallene for 2018 bliver præget af et hårdt marked.

Coop-direktør: Nyt koncept er i 50 butikker næste år

Med præsentationen af Bestil & Hent er den største udfordring for det nye koncept overvundet. Nu handler det om at få fart under udrulningen, så lokale brugsforeninger og forbrugere får øjnene op for onlinemulighederne.

Guldbagere kæmper med hygiejnen

Godt hvert fjerde besøg af Fødevarestyrelsen hos en Guldbageren-butik har i 2018 affødt en dårlig smiley eller en anmærkning, skriver BT Metro.

Aarstidernes direktør: En dag bliver også vi til kompost

LEDERPORTRÆT: Annette Hartvig Larsen har som adm. direktør styret Aarstiderne fra at være en desorienteret startup, der ville alt i 00’erne, til i dag at være en fokuseret forretning med kurs mod en milliardomsætning. Men om direktøren vil fremhæves i et portræt som lederen i spidsen for det hele? – nej tak, lyder det.

Ny analyse: Danskerne opprioriterer bæredygtighed

Flere danskere siger nej til buræg og siger ja til MSC-mærket fisk. I det hele taget bliver forbrugerne mere bæredygtige, viser Coops Grønne Forbrugerindeks, som for tredje gang siden 2012 har taget temperaturen på de danske forbrugere.

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier