FødevareWatch

Thai Union sigter efter tocifret omsætningsvækst

Den store fiskekoncern går efter tocifret vækst på omsætningen i år og er klar til investere milliarder for at opnå målsætningen.

Det thailandske fiskeselskab står bla. bag flere tunprodukter og forventer at hæve omsætningen i 2017 med 15 pct. til 150 mia. thailandske bath. Det svarer til omkring 30,4 mia. kr.

Det skriver Nationmultimedia.

Thai Union har sat hele 25 mia. thailandske bath (ca. 5 mia. kr.), af til produktudvikling og opkøb i 2017, skriver mediet.

Hent FødevareWatch-appen til din iPhone HER og til Android HER.

Fiskekoncernen har produktion i 13 lande herunder Frankrig, Polen, USA, Norge og Kina og står bag mærker som Chicken Of The Sea og John West Tun. Sidstnævnte mærke har tidligere været kritiseret for at hente tun fra ikke bæredygtige kilder.

WWF kræver mere bæredygtige supermarkeder

Endnu en tun-chef indrømmer prisfusk

Thai-selskab smider 3,8 milliarder efter fiskerestaurant-kæde

Forsiden lige nu

Danish Crowns kinesiske salg dalede med 1,2 mia

Slagterikoncernen har fire erklærede hjemmemarkeder i Nordeuropa, men derudover spiller Kina en stadig større rolle i koncernen. Forud for et kommende større fabrikssats i landet, har det seneste år dog budt på en markant tilbagegang.

Unilever leder efter ny topchef

Jagten er sat ind på en afløser til den mangeårige topchef i Unilever-koncernen Paul Polman, der ventes at træde tilbage inden får få år.

Seneste Landbrug/Fiskeri

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier