ANNONCE
Uber.jpg

Uber har succes med at levere mad

Den omdiskuterede transporttjeneste har opbygget en stor forretning på udbringning af mad.

Ubers madudbringnings-tjeneste UberEats har i flere lande overhalet firmaets indtjening på den traditionelle kørselstjeneste.

Det skriver New York Times.

Det er særligt i lande som Japan, Sydkorea og Taiwan, at det nyeste skud på Uber-stammen er et hit. Dermed står UberEats i skarp kontrast til Ubers kørselstjeneste, der er ramt af store problemer og underskud.

Ubers topchef Dara Khosrowshahi har kaldt tjenesten for "en vidunderlig overraskelse". Ifølge analytikere kan der dog komme skår i Uber-glæden, hvis den amerikanske gigantvirksomhed Amazon gør alvor af sine trusler om at rykke ind på markedet for madlevering.

"Alle udbringningsfirmaer er bekymrede for Amazon. De har det logistiske netværk og de økonomiske muskler til at konkurrere med alle andre spillere på markedet," siger James Cakmak, analytiker ved Monnes, Crespi, Hardt And Company til New York Times.

Siden marts 2016 er der sket en tyvedobling i antallet af ture, som UberEats-chauffører har kørt.

Just Eat-rival bliver største tyske tech-notering i tre år

McDonalds skruer markant op for leveringssats

Hungry.dk-investor poster penge i leasing

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis