ANNONCE
coopkasse.jpg
Foto: Coop

Boomende marked lokker Coop til måltidskasserne

Coop går ind i markedet for madkasser og vil bruge madkasserne som rambuk til at slå yderligere hul på onlinesalget af dagligvarer.

Dagligvarekoncernen Coop melder sin ankomst på det hastigt voksende marked for måltidskasser. Det fastslår Coop i en pressemeddelelse.

Satset sker via dets onlinesupermarked Coop Mad, og med satset på måltidskasser håber Coop på også at øge det generelle onlinesalg på dagligvarer. Det fortæller Morten Viktor, der er kommerciel direktør i Coop Mad.

"Danskernes dagligvarevaner undergår i disse år historiske forandringer, hvor en mindre andel købes i supermarkederne og en stigende andel som take-away, på restauranter og som forskellige former for færdigretter. Måltidskassen fra Coop løser på én gang de fleste af den moderne forbrugers udfordringer: mangel på tid, ideer til aftensmaden og et ønske om at spise sundere og mere varieret," siger han i meddelelsen.

"Samtidig fjerner vi en barriere for køb af almindelige dagligvarer online. Det vil ikke koste ekstra at få toiletpapiret, vaskepulveret og vinen leveret sammen med måltidskassen fra Coop," fortsætter han.

Måltidskassemarkedet er det hurtigst voksende segment inden for dagligvarehandlen, og Coop anslår, at markedet har en værdi på minimum 800 mio. kr. Coop vil differentiere sine kasser med hjælp fra gastronomiske personligheder som Claus Holm, Anne Larsen og Irene Palsby.

Coops sats kommer små tre måneder efter, at konkurrenten Dansk Supermarked opkøbte det nordjyske måltidskasseselskab Skagenfood.

Dagligvarekoncernens leverancer af måltidskasser bliver med landsdækkende levering, dog undtaget ikke-brofaste øer.

Skagenfood: Salg handler om timing og uforløst potentiale

Iposen-bagmænd klar med ambitiøst brødkoncept

Måltidskasseselskab vil distrupte branchen og "være Amazon for fødevarer"

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis