ANNONCE
POLFOTO_53885027.jpg
Foto: /ritzau/AP/Reed Saxon

Analysefirma: Amazon har fået god start på private label-salg 

Efter Amazons opkøb af Whole Foods har internetgiganten i løbet af den første uge solgt for flere mio. kr. private label-varer, som tidligere var registreret under Whole Foods-navn.

Det går hurtigt, når internetgiganten Amazon har gang i noget.

Ifølge analysefirmaet One Click Retail har Amazon i uge et efter sin overtagelse af Whole Foods solgt for næsten en halv mio. amerikanske dollars private label-varer, som tidligere var registreret under Whole Foods-navn.

Det rapporterer foodnavigator-usa.com om beløbet, der svarer til omkring 3,1 mio. kr.

"Varerne blev næsten udelukkende solgt via Amazons sekundære platforme, Prime Pantry og Prime Now, i forhold til via Amazon.com," oplyser adm. direktør hos One Click Retail, Spencer Millerberg, til FoodNavigator-USA.

Nemlig.com: Et spørgsmål om tid før Amazon kommer til Danmark  

Amazon vil åbne nyt hovedkvarter og åbner for ny budkrig  

Amazon optrapper konkurrencen på madvarer  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis