ANNONCE
Karrierevejen cover.jpg

Kom tæt på nogle af branchens nøglepersoner i 'Karrierevejen'

FødevareWatch stiller i løbet af sommeren nogle af branchens fremtrædende personligheder spørgsmål om deres karriere. Det sker i konceptet Karrierevejen. Få en samlet oversigt over artikelserien her.

Fødevare- og drikkevarebranchen er fyldt med spændende personligheder. I løbet af sommeren svarer en række af disse mennesker på personlige spørgsmål om deres karrierer.

Herunder følger links til alle de publicerede artikler i serien Karrierevejen.

Georg Parsbo, adm. direktør i Dr. Oetker

"Jeg har brugt tre råd: Opfør dig ordentligt overfor andre. Vær tro mod dig selv og husk, at vejen til målet ikke altid er lige frem. Når du er 30, skal du kunne noget. Når du er 40, skal du være noget, og når du er 50, skal du eje noget (mangler endnu selv den sidste del.) Det sidste er et råd, der både udviser ambition, men også en vis tålmodighed - det tager tid at bygge både sig selv og et job op."

Læs artiklen her: "Branchen har udviklet sig til en magtkamp"

Kristian Kornerup Jensen, adm. direktør i Stryhns

"Jeg synes hele tiden, jeg lærer noget nyt og bliver klogere på mange ting. Det ville i det hele taget være lettere at leve livet baglæns, hvis det var en mulighed. Omvendt er det ekstremt spændende at være i en branche, hvor konstant udvikling er et konkurrenceparameter, og man må prøve sig frem med nye tiltag hele tiden."

Læs artiklen her: Stryhns-chef: Bedste beslutning var at opgive international karriere

Annette Hartvig Larsen, adm. direktør i Aarstiderne

"Jeg er da træt af, at jeg i 2008 syntes det var en god idé, at åbne Aarstiderne i Tyskland. For det første undervurderede jeg, hvor store de kulturelle barrierer er, og for det andet kom finanskrisen buldrende lige i hælene på, at de første kasser landede i Hamburg."

Læs artiklen her: Aarstidernes direktør: Mit bedste råd er at slippe kontrollen og stole på processen

Kasper Lenbroch, adm. direktør, Tulip Food Group

 

"Det (den største udfordring, red.)er nok dilemmaet i at få stordrift og høj fleksibilitet til at gå hånd i hånd og være værdiskabende. Det skal balanceres meget nøje for at skabe et solidt forretningsgrundlag i samspil med håndteringen af de eksterne parametre som eksempelvis Brexit eller det danske sommervejrs indflydelse på grillsæsonen."

Aarstidernes direktør: Mit bedste råd er at slippe kontrollen og stole på processen

Et anderledes portræt

Foruden Karrierevejen har FødevareWatch sagt gang i et tilbagevendende koncept under navnet 'Profilen', hvor en brancheprofil bliver portætteret.

I juli måned var det den den uortodokse forretningsmand Niels Rømer, der helst lever et liv væk fra offentlighedens søgelys, som åbnede op.

Læs artiklen her: Niels Rømer vil ikke bryde sig om dette portræt

 

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis