FødevareWatch

Coop: Dannebrog er et hit i grøntafdelingen

Dannebrog bruges oftere til at markere de danske varer, og det passer godt ind i en trend, siger Coops analysechef.

Danskerne er blevet glade for det lille Dannebrogsflag som et symbol på, at en vare er dansk, når der handles ind i særligt frugt og grønt-afdelingen.

Det fortæller analysechef i Coop, Lars Aarup, i en pressemeddelelse fra Dansk Gartneri, der er gartnerierhvervets brancheorganisation.

"Dannebrog bruges oftere og oftere til at markere de danske varer, og det passer godt ind i en trend, hvor forbrugerne gerne vil vide, hvor maden kommer fra. Os danskere er stolte af vores flag og af vores land. Og så er dét at sætte et flag på en bakke tomater, en nem måde at vise, at der er tale om danske tomater," siger Lars Aarup i meddelelsen.

Ifølge trendforsker og adm. direktør i Pej gruppen, Louise Byg Kongsholm, tog tendensen med Dannebrogsflaget sin begyndelse i forbindelse med finanskrisen og er en fortsat voksende trend.

Koldt forår har skabt et sløjt år for frugt og bær

Danske discountbutikker bliver mindre 'hårde' og mere 'bløde'

Køb-dansk-bølge booster danske fødevarer og skaber arbejdspladser

Forsiden lige nu

Orkla opkøber frostselskab i Tjekkiet

Få dage efter salget af K-Salat i Danmark har det norske konglomerat sat underskrift på en handel i Tjekkiet, som sikrer majoriteten i et selskab, der har specialiseret sig i produktionen af frosne grøntsager.

Seneste Fødevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier