ANNONCE
Flag2.jpg

Ny Tulip-chef tager marketingdirektør med fra Arla

Efter fire dage i stolen som dansk divisionschef i Tulip har tidligere Arla-direktør Jakob Skovgaard hentet sin nye marketing- og innovationsdirektør ind fra mejerikoncernen.

Med virkning fra 1. august er det i fremtiden Mette Færch, der skal have titel af marketing- og innovationsdirektør i Tulip Food Company.

Det meddeler koncernen i en pressemeddelelse.

Mette Færch var i tilbage i perioden 2004-2010 såkaldt global kategorimanager i Tulip, og nu vender hun tilbage efter en blandt andet at have været med til at forme skyr-fremmarchen i Arla.

"Mette Færch kender forretningen og kategorierne indgående fra sit tidligere virke i Tulip, og vi er sikre på, at hun kan medvirke kraftigt til at løfte os til det næste niveau. Mette Færch bliver en vigtig brik i at få salg og marketing til at spille optimalt sammen i Tulip Food Companys nye struktur, og med sin stærke kommercielle profil er Mette vant til at arbejde på tværs af salg og marketing med fokus på både kunder og forbrugere. Vi glæder os meget til at byde hende velkommen tilbage i Tulip," udtaler Jakob Skovgaard, der selv tiltrådte positonen som direktør for den danske division i Tulip 1. juni.

Jakob Skovgaards skifte fra Arla, hvor han senest var Senior Vice President i ostekategorien, til Tulip, blev meldt ud, efter at han selv havde været ansat i andelsmejerikoncernen i 13 år.

Arla-kending skal lede Danish Crowns kommunikation

Mette Færch har i sin tid i Arla blandt andet stået bag Arlas skyr-succes, skriver Tulip i sin meddelelse.

"Tulip er en særdeles spændende virksomhed med en række meget stærke og værdifulde brands, som er en stor del af danskernes dagligdag. Samtidig er Tulip Food Company inde i en interessant udvikling med særdeles ambitiøse målsætninger, og det bliver enormt spændende at være en del af. Fra Arla er jeg vant til at arbejde for at sikre den bedste mulige værdi for vores ejere – de danske landmænd – og jeg kan næsten ikke vente med at komme i gang," udtaler Mette Færch.

Mette Færch har hos Arla Foods senest fungeret som ansvarlig for den europæiske kategoriudvikling, og før det har hun haft titel af Customer Marketing Director, Category Director og Category Manager.

Udover Arla og Tulip har hun også arbejdet i virksomheder som Semper AB, Dandy Group og Procter&Gamble.

Danish Crown får ny indkøbsdirektør

Tulips danske division får ny chef fra Arla

Arla udvider pressehåndtering med nyhedsvært

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis