ANNONCE
gartner.jpg

Kendt tomatproducent klar med eget brand

Under eget navn lancerer det store fynske Alfred Pedersens Gartneri et nyt tomatbrand. Dermed forsøger producenten at gå en anden vej i en kategori, der er præget af mange private label-varer.

Der er premiumvarer og -brands inden for alle fødevarekategorier, men mens de er meget synlige, når det kommer til kategorier som øl, ost og mel, er det ofte sværere at skille grøntafdelingernes farverige udvalg fra hinanden.

Det forsøger Danmarks ubetinget største tomatavler Mads Pedersen nu at lave om på. I front for fynske Alfred Pedersen & Søn lancerer han to udvalgte tomatsorter under sin egen serie kaldet Pedersens Udvalgte.

Af en meddelelse fremgår det, at Pedersens Udvalgte dækker over tomatsorterne Rosso og Lemonade, og at de skal være selskabets første skridt ind på den danske madscene med et nyt premiumbrand.

"Ideen med Pedersens Udvalgte er, at vi udvælger de fineste og mest smagfulde tomater, der findes rundt om i verden. Derefter tager vi dem med hjem til vores gartneri på Fyn, hvor vi dyrker dem, passer dem, vander dem og høster dem, så danskerne kan få glæde af dem ved spisebordet," udtaler Mads Pedersen, der er fjerde generation i det fynske familiegartneri.

"På sigt planlægger vi at introducere andre typer af særligt udvalgte grøntsager, som er dyrket med samme omsorg i vores drivhuse. Netop for at understrege det eksklusive, har vi valgt at lancere produkterne under et nyt premiumbrand," tilføjer han.

Universet bag det nye brand skal ifølge meddelelsen appellere til den "yngre generation af kvalitetsbevidste forbrugere."

De første sorter fra Pedersens Udvalgte kan allerede nu i supermarkedskæderne MENY, Bilka og Føtex.

Fynbo udvider familiens tomatdynasti

Tomatkongen sparer millioner i afgifter på svensk supergartneri

Gartner: Økologernes fremtid handler om samarbejde

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis