ANNONCE
POLFOTO_52644380.jpg
Foto: /ritzau/Jens Dresling/

Arla slipper fantasien løs

Mejerikoncernen vil med dets nye innovationscenter fantasere sig til nye produkter og fremtidig vækst.

Arla har investeret 270 mio. kr. i koncernens nye innovationscenter i Agro Food Park i Aarhus. Centeret skal være med til at slippe fantasien løs og underbygge innovationskulturen i det store mejeriselskab.

Det skal ske via smeltedigler af forskere, mejerister, marketingsfolk og andre faggrupper.

Det skriver Berlingske.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!

"Virkelig innovation kommer af, at folk arbejder sammen. Her i huset sætter vi marketingfolk, forskere, eksperter i forbrugertrends og forbrugere sammen og lader dem komme med bud på, hvad fremtidens mejeriprodukter kan være. Det er ideer, som meget hurtigt kan afprøves på vores pilotmejeri. Alle nye produkter kan vi fremstille som prototyper, inden de i løbet af kort eller længere tid måske sendes i kommerciel produktion på Arlas mejerier og bliver solgt på markeder rundt om i verden," siger Sven Thormahlen, der er chef for Arla Innovation Center, til Berlingske.

Øget konkurrence koster margarineproducent millioner

Færre drømmer om et job i fødevarebranchen

Ny struktur bringer Cocio tættere på Arlas bøffer

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis