FødevareWatch

Berlusconi aer lam og får kødindustrien til at rase

Den tidligere premiereminister i Italien har bragt den italienske kødindustri op i det røde felt med en ny vegetar-kampagne.

Den 80-årige forretningsmand, playboy og tidligere premierminister i Italien, Silvio Berlusconi, har netop lanceret en videokampagne, der skal fremme en vegetarisk livsstil.

Det skriver The Guardian.

I videoen, der er udsendt i dag, ses forretningsmanden og politikeren ømt ae et påskelam, og netop timingen af videoen irriterer den italienske kødsektor.

Påsken er traditionelt en vigtig tid for sektoren, hvor mange italienere plejer at sætte tænderne i påskelam.

"Det er utroligt at han på trods af, at han er en erhvervsmand, bidrager til at skade kødindustrien i forsøget på at få stemmer blandt dyreelskere," skriver den italienske kødsektors lobbyorganisation, Assocari, i en meddelelse, skriver The Guradian.

Silvio Berlusconis parti Forza Italia er det tredje mest populære parti i Italien.

Hilton Food Group indgår samarbejde med supermarkedskæde

70-årig og familie har succes med lakseselskab på Fanø

Royal Greenland viser tænder med ambitiøs foodserviceplan

Forsiden lige nu

Danish Crowns kinesiske salg dalede med 1,2 mia

Slagterikoncernen har fire erklærede hjemmemarkeder i Nordeuropa, men derudover spiller Kina en stadig større rolle i koncernen. Forud for et kommende større fabrikssats i landet, har det seneste år dog budt på en markant tilbagegang.

Unilever leder efter ny topchef

Jagten er sat ind på en afløser til den mangeårige topchef i Unilever-koncernen Paul Polman, der ventes at træde tilbage inden får få år.

Seneste Fødevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier