ANNONCE
mobiltelefon.jpg
Foto: Jens Dresling/Ritzau/Arkiv

To digitale handelspladser bliver til en

Stockondeals og Spotmarket, to B2B-markedspladser inden for elektronik og fødevarer, har valgt at slå pjalterne sammen.

De to virksomheder Stockondeals og Spotmarket, der hver har en digital markedsplads, samles i en koncern med fysisk hovedsæde i Aarhus, hedder det i en pressemeddelelse.

I første omgang kører de to digitale platforme, der udelukkende har B2B-kunder, uændret videre med de to markedspladsnavne Stockondeals og Spotmarket.dk, men ideen med fusionen er ifølge parterne at skabe en stærkere position i et online erhvervsmarked i vækst.

"Vi står stærkt sammen, og vi får større muskler til at fortsætte væksten og udvide horisonten. Det har hele tiden været essentielt for os at tilbyde vores kunder de bedste muligheder for at få afsat deres overskudsvarer, og i det billede giver fusionen bare rigtig god mening, da det giver os mulighed for at nå bredere ud til nye virksomheder og kunder," udtaler den nu forhenværende direktør for Spotmarket, Michael Svendsen, der bliver ny direktør i den fusionerede virksomhed.

Hos investerings- og udviklingsselskabet Capnova, der er en af investorerne bag Stockondeals, er man glade for fusionen.

"Fusionen giver rigtigt god forretningsmæssig mening. De to virksomheder komplementerer hinanden, og kunderne vil opleve en stærkere og bredere funderet virksomhed. Derfor er det en strategisk sund og fordelagtig beslutning, som virksomhederne har taget i forhold til fusionen, og jeg glæder jeg mig meget til at arbejde med det nye StockonDeals i fremtiden," udtaler Jens Søndergaard, investment manager hos Capnova. Han er desuden bestyrelsesformand for det nye selskab.

Stockondeals har handlende virksomheder i 28 lande på både køber- og sælgersiden og mere end 100.000 produkter online. Det primære fokus er elektronik, men StockonDeals har også succes med at formidle handler indenfor områder som kontorforsyning, legetøj, værktøj og fødevarer.

Spotmarket er tilstede på fødevaremarkedet i Danmark med handlende virksomheder, der spænder fra selvstændige butikker, landsdækkende grossister, distributører og internationale producenter. Det primære fokus er restpartier og overskudsvarer, men man afsætter også datokritiske fødevarer.

Netbutik vil springe grossisterne over

Alkoholens nye mand har succes på nettet

Grønttorvets andelshavere bliver forgyldt

Shobr rykker ind på Grønttorvet

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis