ANNONCE
Udklip3_edited-2.png
Foto: KURT JOHANSEN/POLFOTO/ARKIV

Mere innovation på hylderne i 2015

Ny opgørelse fra analysehuset Nielsen viser ifølge Dansk Handelsblad, at der i 2015 blev lanceret en del flere produkter end året før.

Mærkevareproducenterne har i de seneste år mærket et stadig stigende pres fra detailkoncernernes ønsker om at få flere private label-produkter på hylderne.

Men ifølge Dansk Handelsblad viser nye tal fra analysehuset Nielsen, at der i 2015 igen blev skruet op for mærkevarernes innovationsniveau, og samlet lå antallet af nylanceringer sidste år 11 pct. over 2014.

Samlet blev det ifølge opgørelsen i 2015 til 296 nylanceringer i den danske dagligvarehandel mod 266 i 2014, og der er tale om den største stigning år-til-år i ti år.

Der er stadig et stykke op til antallet af nylanceringer i de særdeles innovative år mellem 2006 og 2011, hvor antallet af nyheder i 2007 nåede hele 334, skriver bladet.

Briternes lyst til Lurpak fedter af på Arlas indtjening

Leverandører efterlyser bedre handel med de store detailkæder

Tidligere Dagrofa-direktør får toppost hos Varefakta

Burde detailhandlens sorte får være duksedreng?

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis