ANNONCE
Kong Hans Kælder.jpg
Foto: Ilan Brender/Polfoto

Tysk takeaway-tjeneste åbner op i København

En tysk-startet takeaway-tjeneste, som satser på at levere måltider fra restauranter, der ellers ikke leverer mad, udvider nu til en række nordeuropæiske byer, herunder København.

Der bliver stadig større konkurrence på markedet for takeaway-mad, hvor en række leveringstjenester har gang i omfattende ekspansioner.

Herhjemme domineres markedet af Just Eat og Hungry.dk, men nu får de to dansk-startede selskaber en ny konkurrent på det hjemlige marked. Leveringstjenesten Foodora har nemlig annonceret planer om at tilføje en afdeling i København.

Det skriver Bloomberg.

Foodora er baseret i Berlin og ejet af den tyske koncern Delivery Hero Holding, og selskabet satser på at leverer mad fra lokale restauranter, som ellers ikke sælger takeaway, direkte til kunderne.

Tyskerne går altså muligvis efter et lidt andet kundesegment end Just Eat og Hungry.dk, og på dette marked er selskabets væsentligste konkurrent den britiske tjeneste Deliveroo, der er til stede i en lang række europæiske lande.

Men nu har Foodora besluttet at tage kampen op ved at åbne 11 nye afdelinger i Nordeuropa. Udover København kommer takeaway-tjenesten også til Göteborg og seks nye byer i Tyskland. Og det kan ske allerede i de kommende uger, siger medstifter Julian Dames til Bloomberg.

”Vores strategi er at udvide til flere byer i vores markeder så hurtigt som muligt, fordi vi ser en enorm efterspørgsel, og det er en stor fordel at komme først,” siger Julian Dames i et telefoninterview med nyhedsbureauet.

Foodora har 450 ansatte og leverer mad fra omkring 5.000 restauranter. Selskabet har tidligere også åbnet afdelinger i Australien og Canada, ligesom man allerede er til stede i de skandinaviske byer Oslo og Stockholm.

Kendt serieiværksætter går i kødet på Just Eat

Just Eat køber fire selskaber i international oprustning

Hungry vil overhale Just-Eat – buldrer frem i udlandet

Just Eat svarer igen: Kaster flere millioner i dansk takeaway

Coops take-away-salg skal vokse med 30 pct.

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis