ANNONCE
5070423549_b1eba94512_o.jpg
Foto: Nestlé/PR

Sød organisk vækst til Nestlé

Den organiske salgsvækst er steget i fødevarekoncernen Nestlé. Det viser årsregnskabet for 2015. Og man forventer mere i 2016.

Den schweiziske fødevareproducenten Nestlé, som er kendt for bl.a. Kitkat og Lion King, har afsluttet 2015 med en organisk vækst på 4,2 pct.

”Det har været et udemærket år, hvor vigtige kategorier som kaffe og chokolade har klaret sig pænt. Der er blevet solgt en del kapselkaffe-maskiner, fordi det er blevet populært at kunne ”tage café-udvalget med hjem”, og det mærker vi fx. på Nescafé Dolce Gusto. Lige nu har omkring 300.000 danske husstande en kapselkaffe-maskine stående hjemme, og vi arbejder intenst på, at det tal skal op på en million,” skriver kommunikationschefen Martin Broberg i en pressemeddelelse.

Væksten er større end forventet, skriver selskabet.

Væksten har været særlig stor i Nord- og Sydamerika, hvor den har ligget op 5,8 pct. I Europa, Mellemøsten og Nordafrika har den været på 3,5 pct. Og i Asien, Oceanien og Sub-Sahara har den været på 1,9 pct.

Nestlé overtager israelsk datterselskab for 5,6 mia

Sur studerende kræver et livs forbrug af KitKat

Kitkat taber højesteretssag om sin form

Nestlé lover at droppe buræg i USA

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis