ANNONCE
timhortons.jpg
Foto: AP Photo/Erie Times-News, Christopher Millette

Nye produkter sikrer overskud for Burger King-ejer

Kunderne har taget godt imod nye produkttilbud fra Burger King såsom hotdogs, Dr. Pepper Milkshakes og Jalapeño Chicken Fries, og det har hjulpet fastfood-kædens ejer til at vende et enormt minus til et overskud i fjerde kvartal.

Den amerikanske koncern Restaurant Brands Inc. har vendt et kæmpe underskud til et trecifret millionplus i fjerde kvartal af 2015, og det skyldes ikke mindst en god udvikling i fastfood-kæden Burger King, som har haft held med at sætte nye, spændende produkter på menuen.

Det skriver Bloomberg.

Burger King har haft stor succes med nye varianter af blandt andet milkshakes og sine særlige kyllinge-pomfritter, hvor man har introduceret produkter som en Dr. Pepper Milkshake og Jalapeño Chicken Fries, ligesom kæden har sat hotdogs på menuen.

Det samme gør sig gældende for koncernens anden store kæde, canadiske Tim Hortons, hvor nye produkter ligeledes har været med til at drive væksten i fjerde kvartal.

På baggrund af den udvikling kan Restaurant Brands fremvise en bundlinje for kvartalet på 51,7 mio. dollars (346 mio. kr.) mod et underskud på hele 510,8 mio. dollars i det samme kvartal året før.

Det svarer til en indtjening per aktie på 0,35 dollars, mens et gennemsnit af analytikernes estimater indsamlet af Bloomberg havde peget på en indtjening per aktie for kvartalet på 0,29 dollars. Samtidig landede omsætningen på 1,06 mia. dollars, som var noget højere end de 1,03 mia. dollars forventet af analytikerne.

Salget i Burger King-restauranter, der var åbne i både fjerde kvartal 2014 og fjerde kvartal 2015, steg med 3,9 pct., hvor analytikerne havde forventet en vækst på 3,8 pct., og det sammenlignelige salg i Tim Hortons-kæden voksede med 6,3 pct. i perioden – langt over de 3,9 pct., analytikerne havde forventet.

Fra Burger King til Hotdog King

Fastfood-sværvægtere står muligvis over for comeback

Stor svensk grossist får ny milliardaftale med Burger King

Burger King køber op i Europa

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis