ANNONCE
COLOURBOX16435114.jpg
Foto: Colourbox

Medie: Nu sætter Mondelez ikonisk smøreost til salg

Rygterne har floreret gennem længere tid, og nu mener et britisk medie at vide, at amerikanske Mondelez International vil sætte et sine mest velkendte produkter til salg i næste måned.

Der går som bekendt sjældent røg af en brand, uden at der er ild i den, og nu pustes der endnu gang til gløderne i et ulmende bål hos den amerikanske fødevarekoncern Mondelez International.

Den britiske avis The Sunday Times mener således at vide, at koncernen nu endelig er parat til at skille sig af med en forretningsdel, som blandt andet tæller den ikoniske smøreost Philadelphia.

Avisen skrev allerede i marts sidste år, at Mondelez overvejede at skille sig af med forretningsdelen, og de rygter tog til, da selskabet i september gjorde sin europæiske forretning for ost og smørepålæg til en selvstændig enhed under koncernen.

Det fik flere observatører til at forudse et egentligt frasalg af forretningen, men de spekulationer afviste selskabet over for nyhedsbureauet Reuters.

Medie: Mondelez vil frasælge Philadelphia

Mondelez afviser salgsrygter

Nu har The Sunday Times så snakket med unavngivne kilder, der fortæller, at selskabet har gjort potentielle købere opmærksomme på, at man vil sætte forretningsdelen til salg næste måned. Samtidig skulle Mondelez have hyret de amerikanske investeringsbanker JP Morgan og Goldman Sachs til at hjælpe sig med frasalget.

Avisen beretter, at den franske mejerikoncern Lactalis har vist interesse i opkøbet, ligesom de to investeringsselskaber Advent International og The Carlyle Group, der tidligere har købt aktiver fra Mondelez, skulle være i spil.

Salget af porteføljen af produkter, som også tæller en række andre dagligvarer, kan ifølge avisen indbringe fødevareselskabet 3 mia. dollars eller næsten 20 mia. kr. Mondelez International har dog ikke ønsket at kommentere på historien.

Ny opsplitning på vej i Mondelez

Arla går i krig med amerikansk fødevareklenodie

Han skal lede Arlas amerikanske vækst

Arla vil tredoble omsætningen i USA

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis