ANNONCE
2627177881_6c4f745f49_o.jpg
Foto: Nestlé/PR

Sur studerende kræver et livs forbrug af KitKat

En 20-årig jurastuderende fra Storbritannien købte en KitKat, der ikke levede op til hendes forventninger. Hun truer derfor storkoncernen Nestlé med en retssag, medmindre hun får et livs forbrug af den ikoniske chokoladebar.

Det faldt bestemt ikke i god jord hos den selverklærede KitKat-fan Saima Ahmad, da hun i den forgangne måned købte sin yndlingschokoladebar, KitKat, blot for at opdage, at den ikke levede op til forventningerne. Derfor har hun truet producenten Nestlé med et søgsmål, hvis ikke de giver hende et livslangt forbrug af produktet.

Det skriver den britiske avis Daily Express på sin hjemmeside.

Efter at have købt KitKat-barrene i et supermarked i sidste måned opdagede Saima Ahmed, at de manglede den velkendte kiks i midten og kun bestod af chokolade. Og det er faldet hende for brystet.

Det tab, jeg har lidt, er af både økonomisk og følelsesmæssig betydning"
Saima Ahmed, jurastuderende og utilfreds forbruger
"Hvis jeg ville købe et konfektureprodukt, der kun bestod af chokolade, så ville jeg have købt en Galaxy-bar," siger hun.

Den 20-årige jurastuderende har derfor været i gemmerne og mener at have fundet frem til et juridisk fortilfælde, der betyder, at Nestlé skal kompensere hende for hendes "følelsesmæssige lidelser", da selskabet ikke har levet op til sine forpligtelser til forbrugerne.

"Den manglende hensynstagen i produktionsprocessen har resulteret i, at et produkt var defekt. Som en konsekvens føler jeg, at jeg er blevet vildledt til at afgive mine penge og købe et produkt, der helt klart er forskelligt fra det, der er blevet markedsført af Nestlé. Det tab, jeg har lidt, er af både økonomisk og følelsesmæssig betydning," skriver Saima Ahmed ifølge avisen i et brev til koncernen og tilføjer:

"Jeg vil derfor bede om et livslangt forbrug af KitKat, så jeg kan fungere som en slags kvalitetskontrol – det ser ud til, at i har mere brug for mig, end jeg har brug for jer."

En talsperson fra Nestlé oplyser til avisen, at man vil opfordre utilfredse kunder til at kontakte selskabet direkte via post, mail eller telefon, men vil ellers ikke udtale sig i sagen.

Den jurastuderende indrømmer da også, at det nok er tvivlsomt, om koncernen efterkommer hendes ønske, men påpeger, at "hvis man ikke spørger, så får man ikke noget".

Nestlé lancerer KitKat med Sake-smag i Japan

Kitkat taber højesteretssag om sin form

Kapselproducent sagsøger Nestlé for patentkrænkelse

Clooney-lookalike er hovedperson i strid om kaffekapsler

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis