ANNONCE
Jesper Boelskifte.jpg
Adm. direktør i Copenhagen Concepts Jesper Boelskifte. | Foto: Joachim Adrian/Polfoto

Moderne dansk bøfhus sejrer i udlandet

Den danske bøfkæde Mash har så stor succes i London, at man vil udvide med flere restauranter i den travle storby, men også i Tyskland skal de til at spise store bøffer.

Efter en række år med mange restaurantåbninger i Danmark er det det danske bøfmarked efterhånden mættet. Derfor er udlandet stedet, hvor man kan ekspandere, når man er indehaver af en restaurantkæde som Mash.

I 2012 åbnede den første Mash-restaurant i London, hvor interessen har været så stor, at man vil udvide med en restaurant i Hamborg i Tyskland, fortæller Jesper Boelskifte, som er adm. direktør i Copenhagen Concepts, der ejer Mash, til Børsen.

"Nu hvor vi er etableret i udlandet, kan vi begynde at trykke på gaspedalen og lave en lidt mere aggressiv vækst på de markeder, som vi synes er interessante," siger Jesper Boelskifte.

Indtil videre er målet at komme op på at have 2-3 restauranter i London og et sted mellem 10-20 i Tyskland.

Bøfkæder kløjes i regler: Bøder for timebøf

Mash spiller med bøfferne i Tyskland efter stor satsning

Danske kæderestauranter buldrer frem

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis