ANNONCE
Normalokt14.PNG
Foto: Lise Balsby

Discountkæde vil dække hele Danmark

Supermarkedskæden Normal vil fordoble antallet af butikker i løbet af 2016. Planen er at komme til at dække hele Danmark så hurtigt som muligt.

Det bliver et travlt år, hvis det står til ledelsen for den danske kæde af discountsupermarkeder, Normal. Selskabets adm. direktør Torben Mouritsen fortæller i lørdagens Berlingske, at det er ambitionen at fordoble antallet af butikker i løbet af 2016, og planen er at komme til at dække hele Danmark.

Normal laver forretning ud af at parallelimportere dagligvarer, primært husholdsartikler, fra andre europæiske lande, for derefter at sælge dem billigere i Danmark. Den første butik åbnede i Silkeborg tilbage i 2013 og fra den 22. januar vil Normal allerede være oppe på 26 filialer. Dermed har ledelsen også mere end opfyldt ambitionen for 2015 om at åbne en ny butik hver måned.

”Man kan ikke diskutere, om vores varer er modediller. Man skal jo børste tænder, vaske hår og have makeup på. Folk er glade for at spare penge, og så synes de, at vi har et sjovt koncept. Men vi havde ikke regnet med, at kunderne ville tage så godt imod det,” siger Torben Mouritsen til Berlingske.

Kæden kom ellers ud af 2013 med et underskud på mere end 600.000 kr., men allerede året efter var man oppe på 2,6 mio. kr. i overskud. Derudover fik Normal også et par tunge investorer med i folden i form af Jan Lehrman fra Benjamin Media og Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen.

  Bestseller-milliardær investerer igen i dansk detail

  En ny slags grænsehandel spreder sig i Danmark  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis