FødevareWatch

16 madpriser uddelt i København

En lang række kendte og mindre kendte danske madskribenter og personligheder fik masser af opmærksomhed til årets mad+medier-prisuddeling.

For kun anden gang uddeltes mad+medier-priserne fredag aften til de 16 bedste og mest bemærkelsesværdige madskribenter og -personligheder. Priserne blev uddelt til en prisuddeling, der blev afholdt i Operaen i København.

Vinderne inden for 16 forskellige gastronomiske formidlingsdiscipliner tæller bl.a. værterne Mette Frisk og Christian Bitz og redaktør Stine Skriver for tv-programmet Bitz & Frisk i kategorien Kritisk madjournalistik.

I kategorien Madevent vandt Ayo Rossing fra Københavns Madhus for udstillingen Økoløft 75%.

I kategorien Mad på sociale medier vandt Chili Klaus med det civile navn Claus Pilgaard.

Redaktør for Politikens Spis&Bo, Miriam Zesler vandt i kategorien Redaktion

Kok og kogebogsforfatter Paul Cunningham vandt i kategorien Bøger om mad.

I kategorien madblogging, stod holdet bag Gastromand for anden gang på scenen, de vandt også prisen i 2013.

Og den nye Æresprisen gik til Joachim Hjerl og David Koch Mouritzen, stiftere af kommunikationsbureauet Konvers, for at iværksætte utallige kreative kampagneidéer og deres særlige tæft for eventkommunikation, som det hedder i pressemeddelelsen fra Mad+Medier.

Se den samlede liste over nominerede og vindere af mad+medier-prisen 2014 på madmedier.dk.

”Æteren er tyk af madsnak og aldrig har vores ansvar som madmeningsdannere været mere bydende. Aldrig har kvaliteten af vores kommunikation været højere. Der er masser af udfordringer og mindst lige så meget at fejre. Det gør vi i aften,” udtaler Rasmus Holmgård, der sammen med Marie Sainabou Jeng har stiftet og driver mad+medier, et fagligt netværk for godt 886 madkommunikatører.

De nominerede og vinderne er vurderet af 65 fageksperter i 15 kategorier, og æresprisen blev uddelt af stifterne Marie Sainabou Jeng og Rasmus Holmgård.

Bloggeres firma-samarbejder er en juridisk gråzone

Forsiden lige nu

Overskuddet daler igen hos marmeladekending

Trods en lille fremgang på toppen har der ikke været megen medvind til nordjyske Fynbo Foods i det forgangne regnskabsår. Fremadrettet er skyerne også mørke, fremgår det af regnskabet.

Seneste Fødevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier