ANNONCE

Dansk Supermarked fremtidssikrer sin rekruttering

Lige nu kan virksomheder vælge og vrage, når de skal optage elever. Men sådan bliver det ikke ved med at være, og derfor sætter Dansk Supermarked ind på sociale medier i forsøget på at opbygge langvarige relationer til de unge.

Supermarked2.jpg
Foto: Thomas Priskorn/ JP

Mens lavkonjunkturen giver virksomheder frit valg på alle hylder, når de skal hyre elever og praktikanter, tager Dansk Supermarked de langsigtede briller på med sin nye rekrutteringskampagne på blandt andet sociale medier.

"Facebook skal være med til at skabe nogle relationer med de unge og til mere langsigtet at opbygge et netværk blandt de unge, så vi også fremover har adgang til dem og måske ad den vej en decideret rekrutteringskanal," siger Roan Buskbjerg, som har ansvar for kvaliteten i uddannelser hos Dansk Supermarked, til FødevareWatch og fortsætter:

"Det er ikke nogen hemmelighed, at før finanskrisen var det op ad bakke at finde elever – der var kamp om de unge mennesker. Nu er der begyndt at blive mangel på praktikpladser, og det nyder vi jo pt. godt af – men vi ved jo også godt, at der kommer et tidspunkt, hvor det ikke er sådan længere. Derfor er det vigtigt, at vi allerede nu sætter ind i forhold til at skabe relationer til de unge mennesker."

Sociale medier er en platform, som Dansk Supermarked kommer til at bruge stadig mere i sin rekruttering af de cirka 500 elever, koncernen hvert år tager ind. Et enkelt år har de været oppe på 700 elever, men ellers er det lejet, de ligger i.

500 elever stiller krav

Daniel Birkholm fra CompanYoung er ansvarlig for den pågældende kampagne, hvor en af Dansk Supermarked udvalgt skare af nuværende elever poster på Facebook om oplevelser fra deres hverdag på arbejdspladsen og fortæller om de uddannelses- og karrieremuligheder, der er.

"Vi har kunder, hvor det er en udfordring at finde 50 dygtige elever. Når man skal op og have 500 dygtige elever, så stiller det nogle krav. Det, der foregår i rekrutteringsverdenen, er, at det bliver stadig sværere at få de rigtige ansøgere. Det er det, der er udfordringen, uanset hvem man er. Derfor bliver man nødt til at se andre veje, og der er det her et større format end tidligere, hvis man ser på alle de ressourcer, der bliver brugt på det, og alle de mennesker, der er involveret," siger Daniel Birkholm og fortsætter:

"Der er altid kamp om de bedste uanset arbejdsløsheden. Det er så gennemsyret i Dansk Supermarkeds DNA, at eleverne er deres kommende ledere, og derfor er det jo ikke bare hvem som helst, de skal have fat i."

Kampagnen, som netop er blevet skudt i gang, består af forskellige medier, men kommer til at køre særligt intensivt på digitale medier.

Officielt: Kommission anbefaler opførsel af hypermarkeder

Kæder klar til bornholmsk detailkamp

Dansk Supermarked bakker op om hypermarkeder

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis